söndag 3 april 2011

Joachim Kings The Lunas Console Table



Skaparen av det vackraste bordet jag någonsin sett Joachim King, och bordet The Lunar Console Table får bli mitt första inlägg. Till bordet finns ben i två längder, för att kunna ha om skrivbord och som soffbord. Skulle gärna tänka mig en mindre variant som sängbord också. Om jag använde sådana förstås.


På gång:

Qublique - En ny årlig möbelmässa i Berlin, går första gången av stapeln 26-29 oktober 2011 i den nedlagda flygplatsen Berlin Tempelhof Airport. Mässan sägs bli nästa generations möblemässa, med ett urval av den mest inspirerande möbeldesignen. Lär mer på inredningsnyhter.se


Andra favoriter just nu:


Wooden Tribu Table av
Frédéric Ruyant
Metropol Parasol: världens största träskulptur/-struktur
öppnad  i Sevilla 2011-03-29

Maeda Soft Wood Bench av Minale

Dondolo Rocking Chair av Piero Lissoni

Leg Table and Tray av George Nakashima Splay
Falò Small av Terry D
Milano Design Week 2011 tjuvtitt:
Moon av Moroso




Den av mig evigt älskade Kay Bojesen har utökat
familjen med tre nya vänner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar